AGB

Allgemeine Geschäftsbedingungen

Hier können Sie unsere Verkaufs-, Lieferungs- und Zahlungsbedingungen ansehen.

I. Vertragsabschluss

  1. Nachstehende Verkaufs-, Lieferungs- und Zahlungsbedingungen gelten ausschließlich – auch wenn im Einzelfall nicht darauf Bezug genommen wird – für alle Lieferungen der Firma SPIR STAR® AG (nachfolgend „wir“ oder „der Verkäufer“). Fremden, entgegenstehenden Liefer- und Zahlungsbedingungen wird hiermit ausdrücklich widersprochen. Die nachstehenden Bedingungen gelten spätestens durch Annahme der Lieferung als anerkannt. Alle von den nachstehenden Bedingungen abweichenden telegrafischen, telefonischen oder mündlichen Vereinbarungen sowie in elektronischer Form gelten nur, wenn der Verkäufer diese schriftlich bestätigt.
  2. Angebote, Auftragsbestätigungen, Lieferungen und Leistungen des Verkäufers erfolgen ausschließlich auf Grundlage dieser Geschäftsbedingungen. Die Geschäftsbedingungen gelten auch für alle künftigen Geschäftsbeziehungen, auch wenn sie nicht nochmals ausdrücklich vereinbart werden.
  3. Eine Bestellung des Käufers gilt nur dann als ganz oder teilweise vom Verkäufer angenommen, wenn und soweit sie vom Verkäufer schriftlich bestätigt worden ist.
  4. Die in Katalogen, Prospekten, Rundschreiben, Anzeigen, Abbildungen und Preislisten enthaltenen Angaben über Gewicht, Maß, Preis, Leistung und dgl. sind nur annähernd maßgeblich. Verbindlich sind sie nur, wenn im Vertrag ausdrücklich auf sie Bezug genommen wird.

II. Preise und Zahlung

  1. Die Preise sind, sofern nichts anderes schriftlich vereinbart wurde, in EURO zzgl. gesetzlicher Mehrwertsteuer, Verpackung, Fracht und sonstigen Versandspesen angegeben. Das Risiko von Währungsschwankungen trägt der Kunde.
  2. Der Verkäufer ist berechtigt, gegen Nachnahme zu liefern.
  3. Sollte zwischen Vertragsabschluss und Lieferung ein Zeitraum von mehr als vier Monaten liegen, ist der Verkäufer berechtigt, die am Liefertag bei ihm gültigen Preise zu berechnen, wenn zwischenzeitlich eine Veränderung der für die Preisbestimmung wesentlichen Verhältnisse, wie Fabrikations-, Bezugs- und ähnliche Kosten eingetreten ist.
  4. Alle Rechnungsbeträge sind innerhalb von 30 Tagen nach Rechnungsdatum ohne jeglichen Abzug zahlbar.
  5. Mit Ablauf der Zahlungsfrist gerät der Käufer, der Vollkaufmann ist, ohne Mahnung in Verzug. Der Verkäufer behält sich das Recht vor, für fällige Beträge die gesetzlichen Verzugszinsen zu berechnen, es sei denn, ihm ist ein noch größerer Zinsschaden entstanden. Die Geltendmachung eines weiteren Verzugsschadens bleibt vorbehalten. Der Kunde ist nicht berechtigt, gegenüber den fälligen Zahlungsansprüchen des Verkäufers ein Zurückbehaltungsrecht geltend zu machen oder Aufrechnung zu erklären, außer mit rechtskräftig festgestellten, anerkannten oder unbestrittenen Forderungen.
  6. Eine Zahlung gilt erst dann als erfolgt, wenn der entsprechende Betrag bei dem Verkäufer eingegangen ist.
  7. Der Verkäufer ist zu keiner weiteren Lieferung aus irgendeinem der Verträge mit dem Käufer verpflichtet, bevor fällige Rechnungsbeträge einschließlich Verzugszinsen vollständig vom Käufer beglichen wurden. Ist der Käufer mit einer Zahlung in Verzug, so ist der Verkäufer berechtigt, für sämtliche noch unbezahlten Lieferungen unter Wegfall des Zahlungszieles sofortige Zahlung oder eine angemessene Sicherheit zu verlangen.

III. Lieferung

  1. Angegebene Termine und Fristen sind unverbindlich und nur annähernd, sofern nicht ausdrücklich schriftlich anderweitig vereinbart. Abruf- und Rahmenaufträge bedürfen individueller Lieferzeitvereinbarungen.
  2. Wird vom Käufer eine beschleunigte Lieferung gewünscht, so gehen dadurch entstehende Mehrkosten zu seinen Lasten.
  3. An den vom Verkäufer bereitgestellten Erzeugnissen, Abbildungen, Zeichnungen und sonstigen Unterlagen behält sich der Verkäufer Eigentums- und Urheberrechte sowie sonstige gewerbliche Schutzrechte vor. Sie dürfen Dritten nicht zugänglich gemacht werden und sind, sollte der Auftrag nicht erteilt werden, unverzüglich zurückzugeben.
  4. Unvorhergesehene Lieferungshindernisse wie Fälle höherer Gewalt, Streik, Betriebsstörungen im eigenen Betrieb oder in dem des Vorlieferanten, Transportschwierigkeiten usw. berechtigen den Verkäufer, die Lieferung um die Dauer der Behinderung sowie um eine weitere angemessene Zeit hinauszuschieben oder vom Vertrag zurückzutreten, soweit er noch nicht erfüllt ist. Gleiches gilt, wenn behördliche oder sonstige für die Ausführung von Lieferungen erforderliche Genehmigungen Dritter sowie Unterlagen oder Angaben des Käufers oder der von ihm beauftragten Dritten nicht rechtzeitig beim Verkäufer eingehen.
  5. Ein Rücktrittsrecht steht dem Käufer in diesen Fällen erst zu, wenn die vereinbarte Lieferzeit, verlängert um den Zeitraum der Dauer der höheren Gewalt und zuzüglich einer angemessenen Anlauffrist, überschritten ist. Vorher besteht das Rücktrittsrecht nur, wenn der Verkäufer dem Käufer schriftlich mitgeteilt hat, dass die Lieferung durch ihn nicht oder nicht mehr erbracht werden kann. Vorstehende Einschränkungen gelten nicht für Fixgeschäft
  6. Gerät der Verkäufer mit der Lieferung bei schriftlich vereinbartem Liefertermin in Verzug, so kann der Käufer vom Vertrag zurücktreten, nachdem er dem Verkäufer eine angemessene Nachfrist von mindestens 14 Tagen gesetzt hat, soweit nicht ausnahmsweise eine Fristsetzung entbehrlich ist.
  7. Nimmt der Käufer die Lieferung ohne Rechtsgrund nicht im vertraglich vereinbarten Zeitraum ab, so hat er trotzdem die von der Lieferung abhängigen Zahlungen zu leisten, als sei die Lieferung erfolgt.
  8. Kommt der Käufer aus irgendeinem Grund der Abnahme nicht nach, so kann sich der Verkäufer hinsichtlich des nicht abgenommenen Teiles des Liefergegenstandes durch einfache schriftliche Mitteilung vom Vertrag zurücktreten und vom Käufer Ersatz für den durch die Nichterfüllung erlittenen Schaden verlangen.
  9. Waren, die auf ausdrücklichen Wunsch des Käufers oder auf dessen Spezifikation hin hergestellt werden, müssen vom Käufer in jedem Fall abgenommen und bezahlt werden.

IV. Versand

  1. Erfüllungsort ist der Geschäftssitz des Verkäufers.
  2. Der Versand erfolgt, soweit nicht schriftlich anderweitig vereinbart mit dem Incoterm frei Frachtführer (FCA) Rimbach. Die Verpackungs- und Versandkosten werden vom Käufer getragen.
    Die zugrundeliegenden Incoterms, auch abweichende Incoterms, werden immer auf den jeweiligen kaufmännischen Belegen (Angebot, Auftragsbestätigung, Lieferschein und Rechnung) bestätigt.
  3. Versendet der Verkäufer auf Verlangen des Käufers die verkaufte Sache nach einem anderen Ort als dem Erfüllungsort, so geht die Gefahr auf den Käufer über, sobald der Verkäufer die Sache dem Spediteur, dem Frachtführer oder der sonst zur Ausführung der Versendung bestimmten Person oder Anstalt ausgeliefert hat (447 BGB).
  4. Verzögert sich der Versand infolge von Umständen, die der Verkäufer nicht zu vertreten hat, so geht die Gefahr vom Tage der Versandbereitschaft ab auf den Käufer über.

V. Gewährleistung

Haftung für Sachmängel:
Der Verkäufer haftet dafür, dass die Produkte frei von Sachmängeln sind. Die Produkte des Verkäufers sind frei von Sachmängeln, wenn sie bei Gefahrübergang die vereinbarte Beschaffenheit aufweisen. Dies gilt auch bei Vorliegen unwesentlicher Fehler. Den Käufer trifft die Obliegenheit, die Produkte eingehend auf Fehler zu untersuchen und bei Vorliegen unverzüglich schriftlich Mitteilung zu machen:

  1. Die Haftung aufgrund des Produkthaftungsgesetzes der Bundesrepublik Deutschland besteht uneingeschränkt. Dies gilt auch im Fall des Fehlens von Eigenschaften, die ausnahmsweise ausdrücklich garantiert sind ( 443 BGB), wenn die Garantie gerade bezweckt hat, den Käufer gegen Schäden, die nicht im Liefergegenstand selbst entstanden sind, abzusichern.
  2. Die Verjährungsfrist der Mängelansprüche (insbesondere 438 Abs. 1 Nr. 3 BGB) wird auf 1 Jahr begrenzt. Fälle arglistiger Täuschung sind hiervon ausgenommen. Der Verjährungsbeginn richtet sich nach dem Gesetz.
  3. Der Käufer ist verpflichtet, die gelieferte Ware unverzüglich nach Erhalt auf ihren ordnungsgemäßen Zustand zu untersuchen. Etwaige Mängel sind dem Verkäufer unverzüglich, spätestens jedoch innerhalb einer Frist von 12 Werktagen nach Empfang der Lieferung schriftlich unter genauer Benennung des Mangels mitzuteilen. Kommt der Käufer dieser Anzeigepflicht nicht nach, entfallen seine Gewährleistungsansprüche, wenn es sich um offensichtliche Mängel handelt. Das gilt auch für übersandte Muster.
  4. Der Käufer hat selbst zu prüfen, ob die bei dem Verkäufer bestellte Ware sich für die von ihm beabsichtigten Verwendungszwecke eignet. Die nicht geeignete Ware gilt nur dann als mangelhaft, wenn der Verkäufer dem Käufer die Eignung schriftlich bestätigt hat.
  5. Verdeckte Mängel sind in gleicher Weise innerhalb von 3 Tagen nach Entdeckung zu rügen, spätestens 1 Jahr nach Gefahrübergang.
  6. Nach Erhalt einer solchen Benachrichtigung hat der Verkäufer den Mangel so schnell wie möglich zu beheben. Aus diesem Grund hat der Käufer die defekten Teile an den Verkäufer für die Reparatur oder den Austausch zurückzugeben. In einem solchen Fall gilt die Gewährleistungspflicht des Verkäufers dann als erfüllt, wenn das ordnungsgemäß reparierte Teil oder Ersatz an den Käufer ausgeliefert wurde.
  7. Schläuche sind Verschleißteile. Dem Käufer obliegt die Beweislast für die Mangelhaftigkeit der Kaufsache einschließlich des Nachweises, dass diese nicht auf Verschleiß b unsachgemäßer Handhabung beruht.
  8. Die Gewährleistungspflicht des Verkäufers gilt nur für Mängel, die bei ordnungsgemäßem Gebrauch entstehen. Gewähr wird nicht übernommen für Schäden, die aus nachfolgenden Gründen am Liefergegenstand entstanden sind: Ungeeignete oder unsachgemäße Verwendung, fehlerhafte Inbetriebsetzung durch den Käufer oder Dritte, natürliche Abnutzung, fehlerhafte oder nachlässige Behandlung, ungeeignete Medien, Austauschwerkstoffe sowie chemische, elektrische und vergleichbare Einflüsse, sofern sie nicht auf ein Verschulden des Verkäufers zurückzuführen sind.
  9. Die Gewährleistung/Haftung für Sachmängel ist ausgeschlossen, wenn der Käufer die Waren weiterverarbeitet oder veräußert hat, nachdem er den Mangel entdeckt hat oder hätte entdecken müssen, es sei denn, er weist nach, dass die Verarbeitung oder Veräußerung erforderlich war, um einen größeren Schaden zu verhüten.
  10. Das Recht des Käufers, Ansprüche aus angezeigten Mängeln geltend zu machen, verjährt in allen Fällen 6 Monate nach dem Zeitpunkt der Rüge, frühestens jedoch mit Ablauf der Gewährleistungsfrist/Verjährungsfrist der Mängelansprüche.
  11. Mängel hinsichtlich eines Teiles der gelieferten Ware berechtigen nicht zur Beanstandung der gesamten Lieferung. Etwaige Mängel berechtigen den Käufer nicht, Zahlungen an den Verkäufer zurückzuhalten.
  12. Die Gewährleistungspflicht des Verkäufers beschränkt sich nach seiner Wahl auf Nachbesserung und Ersatzlieferung. Zur Vornahme aller dem Verkäufer nach billigem Ermessen notwendig erscheinenden Nachbesserungen und Ersatzlieferungen hat der Käufer nach Verständigung mit dem Verkäufer die erforderliche Zeit und Gelegenheit zu geben. Schlägt der zweite Nachbesserungsversuch des Verkäufers fehl, bleibt dem Käufer das Recht zur Minderung oder den Rücktritt nach seiner Wahl vorbehalten. Im Übrigen wird die Haftung des Verkäufers für die daraus entstehenden Folgen – mit Ausnahme von Schäden an Leben, Körper und/oder Gesundheit – ausgeschlossen.
  13. Werden Waren aufgrund von Angaben des Käufers (Zeichnungen und dergleichen) angefertigt, so erstreckt sich die Gewährleistung des Verkäufers ausschließlich darauf, dass die Fertigung gemäß den Angaben des Käufers erfolgt ist.
  14. Bei Fremdmontage/-konfektion, mit der der Kunde Dritte beauftragt, oder wenn der Kunde diese Arbeiten selbst ausführt, übernimmt der Verkäufer keine Haftung und/oder Gewähr für die korrekte Montage/Konfektion. Die Haftung/Gewähr trägt allein der Konfektionierer.

VI. Eigentumsvorbehalt

  1. Der Verkäufer behält sich das Eigentum an der gelieferten Ware bis zur vollständigen Bezahlung sämtlicher Forderungen und bis zur Begleichung eines etwa zu Lasten des Käufers sich ergebenden Kontokorrentsaldos vor. Für den Fall der Weiterveräußerung der Ware tritt der Käufer hiermit seine Forderungen gegen die Erwerber der Ware bis zur Höhe der sich aus diesem Vertrag ergebenden Forderungen an den Verkäufer ab. Der Käufer bleibt zur Einziehung der abgetretenen Forderungen im ordnungsgemäßen Geschäftsgang berechtigt, es sei denn, der Verkäufer widerruft diese Ermächtigung. Der Verkäufer ist jederzeit zu einem solchen Widerruf sowie zur Offenlegung der Abtretung berechtigt.
  2. Der Käufer ist berechtigt, die Vorbehaltsware im ordentlichen Geschäftsgang weiter zu verarbeiten oder zu verkaufen. Verarbeitet der Käufer die Ware des Verkäufers, so ist der Verkäufer Hersteller im Sinne des § 950 BGB. Hat das hergestellte Erzeugnis im Vergleich zum vorherigen Wert der Ware des Verkäufers einen erheblich höheren Wert, so ist der Verkäufer Hersteller gemeinsam mit dem Käufer. Das Eigentum des Verkäufers an der hergestellten Sache beschränkt sich in diesem Fall auf einen dem Wert der verarbeiteten Ware des Verkäufers entsprechenden Anteil. Die Forderungen des Käufers aus dem Weiterverkauf der Vorbehaltsware werden bereits jetzt an den Verkäufer abgetreten (einschließlich Sicherungsrechte), und zwar unabhängig davon, ob die Vorbehaltsware ohne oder nach Verarbeitung, und ob sie an einen oder an mehrere Abnehmer weiterverkauft wird.
  3. Muster und Zeichnungen bleiben Eigentum des Verkäufers, auch wenn der Käufer die Kosten dafür ganz oder teilweise übernimmt.

VII. Aufrechnung, Zurückbehaltung und Haftungsbeschränkung

  1. Schadensersatzansprüche gegenüber dem Verkäufer, dessen Arbeitnehmern und/oder Erfüllungsgehilfen, die auf leichter Fahrlässigkeit beruhen und die nicht Schadensersatz für die Verletzung von Leben, Körper und/oder Gesundheit zum Inhalt haben, sind – soweit gesetzlich möglich – ausgeschlossen. Gleichgültig ist, ob die Schäden aus Vertragsverletzung oder der Verletzung vertraglicher Nebenpflichten (z.B. § 280, 241 Abs. 2 BGB), aus unerlaubter Handlung oder aus der Haftpflicht des Produzenten (wegen Konstruktions-, Produktions- und Informationsfehlern sowie Fehlern bei der Produktbeobachtung (z.B. § 823 BGB) herrühren. Nicht ausgenommen ist die Ersatzpflicht nach dem Produkthaftungsgesetz.
  2. Bei schuldhafter Verletzung wesentlicher Vertragspflichten (Kardinalpflichten) wird auch für Fahrlässigkeit eines Organs oder leitender Angestellter gehaftet, allerdings begrenzt auf den vertragstypischen, vernünftigerweise vorhersehbaren Schaden. Diese Begrenzung greift nicht bei Verletzung von Leben, Körper und/oder Gesundheit.
  3. In Fällen der zulässigen Haftungsbegrenzung bei nichtgrober Fahrlässigkeit beträgt der vertragstypische, vernünftigerweise vorhersehbare Schaden höchstens 5% vom Auftragswert. Diese Begrenzung greift nicht bei Verletzung von Leben, Körper und/oder Gesundheit.
  4. Die Haftung aufgrund des Produkthaftungsgesetzes der Bundesrepublik Deutschland besteht uneingeschränkt.
  5. Die unbeschränkte Haftung gilt auch im Falle des Fehlens von Eigenschaften, die ausnahmsweise garantiert sind, wenn die Garantie gerade bezweckt hat, den Käufer gegen Schäden, die nicht am Liefergegenstand selbst entstanden sind, abzusichern.

VIII. Erfüllungsort und Gerichtsstand, Salvatorische Klausel, Schlussbestimmung

  1. Erfüllungsort ist Rimbach-Mitlechter Gerichtsstand ist das Landesgereicht Darmstadt, wenn der Käufer Kaufmann oder juristische Person des öffentlichen Rechts oder öffentlich-rechtliches Sondervermögen ist.
  2. Für die vertraglichen Beziehungen zwischen den Parteien gilt das Recht der Bundesrepublik Deutschland unter Ausschluss des UN-Kaufrechtes (CISG).
  3. Sollte eine Bestimmung unwirksam sein oder werden, so bleiben alle übrigen Bestimmungen hiervon unberührt. Die Parteien sind in einem solchen Fall verpflichtet, an der Schaffung von Bestimmungen mitzuwirken, die ein der unwirksamen Bestimmung wirtschaftlich möglichst nahekommendes Ergebnis rechtswirksam erzielen.

1. Orders: To avoid any confusion, please always mention: references, description of materials, dimensions, quantities, etc.

2. Delivery times: Our delivery times are always approximate: we are under no obligation to deliver within the agreed time limits in the event of any circumstances deemed force majeure in our establishments or those of our suppliers.

3. Transport: All our goods, even those sent carriage paid or cash on delivery, are sold, picked up and approved in our establishments, and are shipped at the purchaser’s risk.

4. Invoicing: Our prices are stated net and sales are ex-works. Postage and packaging not included.

5. Payment: Unless otherwise stipulated, our invoices are payable within 60 days of the invoice date. No discount for early payment.

6. Default of payment: If the payment date indicated on the invoice is exceeded, penalties will be applied in accordance with Article 53 of the Law of 15/05/2001, and with Article L 441-6 of the [French] Commercial Code. These penalties are payable without the need for a formal notice.

7. Contractual warranties: The goods sold are guaranteed against any operating defect resulting from a material, manufacturing or design fault. The malfunction must appear within a period of 2 weeks from the date of delivery. The warranty is limited to the repair or replacement of parts that are found to be defective after examination by our technicians. The exchange or repair of parts does not in any way extend the warranty period. The warranty does not apply to equipment that has been transformed or repaired outside our workshops or that contains non-original parts, nor in the event of wear and tear caused by lack of maintenance or misuse, nor to deterioration that may result from the carelessness or inexperience of the purchaser or their staff. Except in the case where the contractual warranty clause may be implemented, we will not perform any repair work on the equipment delivered.

8. Warranties for hidden defects: In accordance with Article 1648 of the Civil Code, a claim resulting from hidden defects must be brought within a short period of time depending on the nature of the products and the circumstances.

9. Return of goods: Any claim for lack of conformity or apparent defect must reach our company within 8 days of receipt of the goods in question. No return will be accepted without prior agreement from our company. Any return of parts ordered by mistake will be subject to a 25% reduction for reconditioning costs. Special production parts will not be returned.

10. Liability: We cannot be held responsible in any way for any damage resulting from any defect in our equipment delivered due to the failure by the purchaser to comply with the usual safety standards, professional regulations, advice for use and recommendations affixed to our hoses and in each package.

In particular, we cannot be held responsible for improper use of our equipment, insufficient training of personnel in the various handling operations, poor maintenance, failure to carry out the planned periodic inspections or poor adaptation to the work undertaken

11. Tests and trials: Tests and trials will take place exclusively in our workshops. The costs of acceptance are always at the purchaser’s expense. A certificate of proof can be issued at the purchaser’s request and will be invoiced at the current rate.

12. Special conditions: All rights of reproduction of our catalogues and brochures are reserved. Offers, quotes and drawings are our property and may not be passed on to third parties under any circumstances. Printed clauses on order forms sent to us shall be considered null and void insofar as they differ from these terms and conditions, which shall remain solely applicable.

13. Disputes: : the Strasbourg Commercial Court shall have sole jurisdiction for all disputes, whatever their cause or nature, even in the event of a warranty appeal or multiple defendants.

14. Law 80-335 of 12.05.80: by express agreement, we reserve the ownership of the goods until the last day of their full payment.

The sale of SPIR STAR, Ltd. (“SPIR STAR”) products is governed by the following terms and conditions (“Terms”). All references to “Customer” mean the customer (including its subsidiaries and affiliates) whose name appears on SPIR STAR’s credit application, sales order or acceptance, or invoice.

 

1. Terms and Conditions of Sale: All descriptions, quotations, proposals, offers, acknowledgments, acceptances and sales of SPIR STAR’s products are subject to and shall be governed exclusively by these Terms, which shall constitute a contract between Customer and SPIR STAR. Any terms or conditions proposed by Customer that are in addition to, or inconsistent with those stated herein, are hereby rejected. No such additional different or inconsistent terms and conditions shall become part of the sale between Customer and SPIR STAR unless expressly accepted in advance, in writing, by an officer of SPIR STAR. SPIR STAR’s acceptance of any offer to purchase by Customer is expressly conditioned upon Customer’s assent to all the Terms stated herein. Acceptance of SPIR STAR’s products by Customer shall, in any event, constitute assent to the Terms.

2. Payment: Payment shall be made by Customer net 30 days from the date of delivery of the products. Any claims by Customer for omissions or shortages in a shipment shall be deemed to be waived unless SPIR STAR receives notice thereof within 30 days after Customer’s receipt of the shipment.

3. Delivery: Unless otherwise provided on the face of the order, as accepted, delivery shall be made F.O.B. SPIR STAR’s facility. Regardless of the method of delivery, however, risk or loss shall pass to Customer upon SPIR STAR’s delivery to a carrier. Any delivery dates shown are approximate and SPIR STAR shall have no liability for delays in delivery.

4. Changes, Reschedules and Cancellations: No change, rescheduling or cancellation of an order requested by Customer shall be valid unless accepted by SPIR STAR in writing. Acceptance of any such requested change, rescheduling or cancellation shall be upon such terms and conditions as SPIR STAR requires.

5. Force Majeure: SPIR STAR does not assume the risk of, and shall not be liable for, delay or failure to perform any of SPIR STAR’s obligations by reason of circumstances beyond the reasonable control of SPIR STAR. Such circumstances include, but are limited to: accidents; acts of God; strikes or other labor disputes; acts, laws, rules, or regulations of any governmental or quasi-governmental agency; fires, floods, war or acts of terrorism; delays or failures in delivery of carriers or suppliers; or shortages of materials.

6. Documents and Notices: All documents passing between SPIR STAR and customer may be delivered according to the rules set forth below. Documents include, but are not limited to, the following: offers, acceptances, orders, invoices, statements, notices, letters, shop drawings, specifications, and change orders. Any Document required or permitted to be delivered shall be in writing and may be delivered: (a) personally; or (b) by United States Mail, postage prepaid, registered or certified mail, return receipt requested, addressed to the parties at their respective addresses indicated on this credit application or a sales order, or at such other addresses as may be specified by written notice delivered or sent in accordance herewith; or (c) by facsimile or electronic mail (“email”), at the respective numbers or email addresses indicated on the front page of this credit application, or at such other numbers or addresses as may be specified by written notice delivered or sent in accordance herewith. Where delivery has been made personally, a receipt must be obtained from the persons signing this credit application or another member of upper management. Where delivery is by facsimile or email, the sender must use equipment that produces an authentication of transmission in printable format and must retain a copy thereof. Commencement of time limitations dependent on notice are: (a) by personal delivery, at the time of delivery; (b) by mail, 12:01 a.m. on the day that is 3 days from the date on the registered or certified mail receipt or the date of the last attempted delivery; or (c) by fax or email, 24 hours from the time of authenticated transmission.

7. Limited Warranty: SPIR STAR PROVIDES THE FOLLOWING LIMITED WARRANTY. THE TERM “HOSE” AS USED IN THIS LIMITED WARRANTY SHALL INCLUDE COUPLERS AND END FITTING ASSEMBLIES (“EFAs”), IF AND ONLY IF, THEY ARE ATTACHED OR ASSEMBLED ON THE HOSE BY SPIR STAR. SPIR STAR PROVIDES NO WARRANTY FOR THE COUPLERS OR EFAs AS INDIVIDUAL COMPONENTS.

 

HIGH PRESSURE HOSE (“HPH”) LIMITED WARRANTY: HPH is warranted to be free from defects in material and workmanship for 30 days from the date of receipt by the Customer. Due to the variation in performance of certain pumps and related equipment and the potential for failure due to mishandling, abuse, misuse, accident, or alteration of the HPH, SPIR STAR reserves the right to evaluate HPH that is claimed to have failed during the warranty period. Items that will void the warranty include, but are not limited to:
• exceeding minimum bend radius;
• exceeding pressure rating;
• excessive temperatures;
• excessive torquing of COUPLERS OR EFAS;
• introduction of foreign particles into the HPH;
• flexing near the COUPLER OR EFA of the HPH, and;
• dragging or hauling equipment or other objects with the HPH.
If a failure occurs within the warranty period, Customer must submit the HPH for a warranty evaluation by contacting SPIR STAR at 800-890-7827. Please have the part number of the HPH, the serial number, and the purchase date or sales order number. If the information for the HPH meets the criteria for evaluation, SPIR STAR will issue a Returned Goods Authorization (“RGA”) number. The HPH may then be returned to SPIR STAR, freight prepaid (SPIR STAR to choose carrier and type of service). The RGA number must be clearly written on the shipping label and on all documentation submitted by the Customer. Upon receipt of the HPH by SPIR STAR, it will be inspected and evaluated to determine the cause of the failure. Upon completion of this evaluation, SPIR STAR will decide whether the failure was covered by the Limited Warranty. Please allow approximately 2 weeks for the evaluation. If the failure is covered by the Limited Warranty, SPIR STAR will, at its discretion, either replace or repair the HPH at no cost to the Customer or will apportion the cost, on a prorated basis, between itself and the Company.

ULTRA HIGH PRESSURE HOSE (“UHP”) LIMITED WARRANTY: UHP is warranted to be free from defects in material and workmanship for a period of 60 days of field use. Due to the variance in performance of certain pumps and related equipment and the potential for failure due to mishandling, abuse, misuse, accident, or alteration of the UHP, SPIR STAR reserves the right to evaluate UHP that is claimed to have failed during the warranty period. Items that will void the warranty include, but are not limited to:
• exceeding minimum bend radius;
• exceeding pressure rating;
• excessive temperatures;
• excessive torquing of COUPLERS OR EFAs;
• introduction of foreign particles into the UHP;
• flexing near the COUPLER OR EFA of the UHP, and;
• dragging or hauling equipment or other objects with the UHP.
If a failure occurs within the warranty period, Customer must submit the UHP for a warranty evaluation, by contacting SPIR STAR at 800-890-7827. Please have the part number of the UHP, the serial number, and the purchase date or sales order number. If the information for the UHP meets the criteria for evaluation, SPIR STAR will issue a Returned Goods Authorization (“RGA”) number. The UHP may then be returned to SPIR STAR, freight prepaid (SPIR STAR to choose carrier and type of service). The RGA number must be clearly written on the shipping label and on all documentation submitted by the Customer. Upon receipt of the UHP by SPIR STAR, it will be inspected and evaluated to determine the cause of the failure. Upon completion of this evaluation, SPIR STAR will decide whether the failure was covered by the Limited Warranty. Please allow approximately 2 weeks for the evaluation. If the failure is covered by the Limited Warranty, SPIR STAR will, at its discretion, either replace or repair the UHP at no cost to the Customer or will apportion the cost, on a prorated basis, between itself and the Customer.

THIS LIMITED WARRANTY COMPRISES THE SOLE AND ENTIRE WARRANTY TO THE CUSTOMER. SPIR STAR MAKES NO OTHER REPRESENTATIONS OR WARRANTIES BY COURSE OF DEALING, USES OF TRADE, OR OTHERWISE, EXPRESSED OR IMPLIED. EXCEPT AS EXPRESSLY STATED BELOW, CUSTOMER HEREBY WAIVES ALL OTHER WARRANTIES, GUARANTEES, CONDITIONS OR LIABILITIES, EXPRESSED OR IMPLIED, ARISING BY LAW OR OTHERWISE, INCLUDING BUT NOT LIMITED TO ANY WARRANTY OF MERCHANTABILITY OR FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE UNDER THE UNIFORM COMMERCIAL CODE. ANY WARRANTY CONTAINED HEREIN SHALL NOT BE EXTENDED, ALTERED, OR VARIED EXCEPT BY A WRITTEN INSTRUMENT SIGNED BY SPIR STAR AND CUSTOMER.

8. Limitation of Remedy: SPIR STAR’S LIABILITY ARISING FROM OR IN ANY WAY CONNECTED WITH THE PRODUCTS SHALL BE LIMITED EXCLUSIVELY TO REPAIR, PRORATION OF THE COST, OR REPLACEMENT, AS DECIDED BY SPIR STAR. IN NO EVENT SHALL SPIR STAR BE LIABLE FOR ANY INCIDENTAL, CONSEQUENTIAL OR SPECIAL DAMAGES OF ANY KIND OR NATURE WHATSOEVER, INCLUDING BUT NOT LIMITED TO, LOST PROFITS, CLAIMS FOR BREACH OF WARRANTY, WHETHER EXPRESSED OR IMPLIED, BREACH OF CONTRACT, CLAIMS IN TORT, INCLUDING WITHOUT LIMITATION, NEGLIGENCE, FAILURE TO WARN, STRICT LIABILITY OR DECEPTIVE TRADE PRACTICES ACT VIOLATIONS.

SOME STATES DO NOT ALLOW THE EXCLUSION OR LIMITATION OF INCIDENTAL OR CONSEQUENTIAL DAMAGES, OR LIMITATIONS ON HOW LONG AN IMPLIED WARRANTY LASTS, SO THE FOREGOING LIMITATIONS MAY NOT APPLY. THIS LIMITED WARRANTY GIVES THE CUSTOMER SPECIFIC LEGAL RIGHTS AND THE CUSTOMER MAY HAVE OTHER RIGHTS THAT VARY FROM JURISDICTION TO JURISDICATION.

9. Entire Agreement/Governing Law: The Terms set forth herein together with any amendments, modifications and any different terms or conditions expressly accepted by SPIR STAR in writing, shall constitute the entire agreement concerning the products sold to Customer, and there are no oral or other representations or agreements which pertain thereto. This agreement shall be governed in all respects by the law of the State of Texas.

I. Conclusion of Contract

  1. All deliveries shall be subject to the following provisions unless a specific written agreement states otherwise. Spir Star Asia (‘the seller’) will not recognize conflicting terms even if they have not been expressly rejected.
  2. An order of the buyer shall only be deemed to have been accepted by the seller, if and to the extent it has been confirmed in writing by the seller.
  3. The weights, dimensions, capacities, prices, performance ratings and other data included in catalogues, leaflets, circulars, advertisements, illustrated matter and price lists constitute an
    approximate guide. These data shall not be binding except to the extent that they are by reference expressly included in the contract.

II. Price, Payment

  1. Unless otherwise agreed, prices are ex works of the seller, packing excluded.
  2. The seller is entitled to deliver on TT Advance basis.

III. Delivery

  1. Dates of delivery shall only be binding if the seller has confirmed them in writing.
  2. If the buyer desires an accelerated delivery, the additional costs resulting there from shall be borne by the buyer.
  3. Unforeseen events which are beyond the control and influence of the seller or which could not have been prevented by the seller in spite of every precaution which could have reasonably been expected under the given circumstances, as for example operational interruptions, strike and delays on the part of suppliers, shall – even if delivery is in delay – extend the delivery period by the period for which such events shall last, and the buyer shall not be entitled to hold the seller liable. The same shall apply if the seller does not receive administrative permits or other permits from third parties necessary for the execution of the delivery by the seller, or documents and information to be furnished by the buyer or third parties on his behalf in time.
  4. Commodities manufactured on special request or specification of the buyer must always be accepted and paid for by the buyer.

IV. Shipment

  1. Place of fulfilment of contract shall be the seller’s principal place of business.
  2. Any shipment shall be made at the risk of the buyer. Shipment costs shall be borne by the buyer.
  3. If a shipment is done using the seller’s vehicles and employees, the seller shall only be liable for gross negligence on the part of his employees.
  4. If a shipment suffers a delay for reasons that are beyond the seller’s control risk of loss shall pass to the buyer on the day on which the goods get ready for shipment.

V. Warranty

  1. The buyer shall be obliged to examine any delivered goods immediately upon receipt with respect to their conformity to the buyer’s order. The seller shall be notified in writing about any defects immediately, but not later than 6 working days after receipt of the goods, giving an exact description of the alleged defects. If the buyer fails to give such notice, the buyer shall lose his right to claims under guarantee with respect to obvious defects.
  2. On receipt of such a notification the seller shall remedy the defect as soon as possible. For this purpose, the buyer shall return the defective parts to the seller for repair or replacement. In such a case the seller’s obligation of guarantee regarding the defective part shall be deemed fulfilled if the duly repaired part or a replacement is sent to the buyer.
  3. The seller’s obligation of guarantee shall apply only to defects that occur during proper use. It does not cover any defects caused by improper maintenance, wrong installation on the part of the buyer, improper treatment, operation under pressures exceeding the working pressure indicated in the specifications as well as normal wear and tear.
  4. The seller does not waive his right to object that a notice of alleged defects was not made in time or duly specified, for the reason of having negotiated with the buyer or examined the
    goods.
  5. Defects with respect to a part of the delivered goods shall not entitle the buyer to file a complaint about all the goods delivered. In addition, the buyer shall not be entitled to withhold payments to the seller because of possible defects.
  6. The seller‘s obligation of guarantee shall be limited to making improvements and replacements. If the seller fails to fulfil his obligations under the guarantee within 6 weeks after receiving the written notice on defects or if actions regarding improvements or replacements fail, the buyer shall be entitled to request a reduction of the purchase price (diminution) or to cancel the contract. Further rights or claims for compensation of damages shall be excluded.
  7. If the goods are manufactured according to data, drawings etc. of the buyer, the seller‘s guarantee shall only cover the assurance that the production was carried out in accordance with the buyer‘s data.

VI. Governing law and place of jurisdiction

  1. The contractual relationship between the parties is subject to and governed by the laws of Singapore.
  2. The exclusive place of jurisdiction with respect to all disputes arising out of or in connection with the business relationship between the parties shall be Singapore.

VII. Final Provisions

  1. Collateral agreements as well as changes or amendments to this contract shall only be valid if executed in writing. This shall also apply to this clause.
  2. If one of the provisions contained herein is or becomes invalid, all the other provisions shall remain in effect. An invalid provision shall be substituted by a provision that is legally admissible and reflects the commercial purpose of the invalid provision as closely as possible.

I. Conclusion of Contract

  1. All sales made by SPIR STAR CHINA CO., LTD shall be subject to the following Terms & Conditions of sale, delivery and payment. We herewith explicitly object to any other terms and conditions. Any agreements varying from these Terms and Conditions, whether made by phone, email or verbally will not be binding, unless confirmed in writing and signed by an officer or other authorized representative of the seller.
  2. Any order, quotation of the buyer shall only be deemed to have been accepted by the seller, if and to the extent it has been confirmed in writing by the seller.
  3. Any brochure, catalogue, flyer or advertisement based information regarding weight, dimensions, price, services etc.; as well as any illustrated matter and price lists are of  informational purpose only and may not be binding unless specifically referred to by contract.
  4. If a guarantee agreement is required ,it shall be negotiated as an attachment to the contract.

II. Payment

  1. Term of the payment: T/T advanced

III. Delivery and shipment

  1. Goods shall be transported to the place designated by the Buyer in writing. And freight will be charged according to the contract.
  2. Delivery date shall only be binding if the seller has confirmed them in writing.
  3. Unforeseen events which are beyond the control and influence of the seller or which could not have been prevented by the seller in spite of every precaution which could have reasonably been expected under the given circumstances, as for example operational interruptions, strike and delays on the part of suppliers, shall – even if delivery is in delay – extend the delivery period by the period for which such events shall last, and the buyer shall not be entitled to hold the seller liable. The same shall apply if the seller does not receive administrative permits or other permits from third parties necessary for the execution of the delivery by the seller, or documents and information to be furnished by the buyer or third parties on his behalf in time.

IV. Warranty

  1. Quality requirement ,technical criteria, warranty condition and period on the part of the Supplier: All of those are in accordance with the standard provided by the original manufacturer.
  2. Packing standard, supply and recycling of the wrappings: According to the factory’s packing standard. Wrappings are not recycled.
  3. Examination standard and method, deadline for raising quality objection : In accordance with technical requirement for goods .Within one month of the date of goods’ arrival.
  4. The seller‘s obligation of guarantee shall apply only to defects that occur during proper use. In particular it does not cover any defects caused by improper maintenance, wrong  installation on the part of the buyer, improper treatment, operation under pressures exceeding the working pressure indicated in the specifications as well as normal wear and tear.

VI. Governing Law
1. The contractual relationship must comply with the laws and regulations of the people’s Republic of China.
2. Way to settling contract disputes: According to local contract law.